Mgr. Zdeňka Mikesková
Kde mě najdete?
Budova A, 1. poschodí (vedle sborovny 2. stupně)
Konzultační hodiny: dle předchozí domluvy
Kontakt: zdenka.mikeskova@zs-brezinova.cz
Náplň práce školního metodika prevence:
Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské.
1. Metodické a koordinační činnosti
- Tvorba a kontrola realizace preventivního programu školy.
- Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na preventivní aktivity.
- Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).
- Spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů a s odbornými pracovišti.
- Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů.
- Vedení dokumentace školního metodika prevence.
2. Informační činnosti
- Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů.
- Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů.
3. Poradenské činnosti
- Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
- Spolupráce s třídními učiteli vedoucích k eliminaci sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.
- Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.
S čím se tedy na mne můžete obrátit? Které problémy spadají do mé kompetence?
- Nezdravé vztahy v kolektivu třídy a mezi žáky školy
- experimenty žáků s návykovými látkami
- vandalismus, krádeže, ničení osobních věcí žáků ve škole
- fyzické a psychické ubližování a slovní napadání žáků ve škole
- projevy rasové a menšinové intolerance
- domácí násilí a sexuální zneužívání
- atd.